Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Το σωστό μάρκετινγκ «κλειδί» για τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Το σωστό μάρκετινγκ «κλειδί» για τις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων

Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τα τρόφιμα, μολονότι στην πλειονότητά τους είναι υψηλής ποιότητας, διεισδύουν δύσκολα στις αγορές της Ευρώπης, κάτι που οφείλεται και στην έλλειψη σωστού μάρκετινγκ.

Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα και τα τρόφιμα, μολονότι στην πλειονότητά τους είναι υψηλής ποιότητας, διεισδύουν δύσκολα στις αγορές της Ευρώπης, κάτι που οφείλεται και στην έλλειψη σωστού μάρκετινγκ.

Το 2011 οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων έκαναν ιστορικό ρεκόρ, καθώς η αξία τους έφτασε στα 4,5 δισ. ευρώ και τα μηνύματα για τις προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου είναι ενθαρρυντικά.

Ιδιαίτερα δύσκολη για τους Έλληνες εξαγωγείς φαίνεται να είναι η αγορά της Γερμανίας, όπου το 2011 σημειώθηκε μείωση κατά 4% των εξαγωγών τροφίμων και ποτών. Ο Τρύφων Κολιτσόπουλος, σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα εξαγωγών, σε συνέντευξή του προς την Deutsche Welle, προβαίνει στην εκτίμηση ότι «η ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων είναι ερμηνεύσιμη εφόσον η εγχώρια αγορά παρουσιάζει προβλήματα και η εσωτερική κατανάλωση μειώνεται λόγω της κρίσης».

Οι επιχειρηματίες αναζητούν διέξοδο προς τις ξένες αγορές όπως π.χ. αυτή της Γερμανίας, λέει ο οικονομολόγος και διευκρινίζει:

«Από την άλλη, όμως, η εξαγωγές συνεπάγονται διεθνή ανταγωνισμό. Είναι ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι το να μπορέσεις να πετύχεις εξαγωγές καθώς ανταγωνίζεσαι όχι μόνο τους έλληνες ανταγωνιστές σου αλλά και αυτούς από την Ιταλία, την Ισπανία, χώρες που πολλές φορές έχουν χαμηλότερο κόστος παραγωγής προϊόντος από εσένα. Χωρίς, χρήματα, στελέχωση με ικανά άτομα που είναι ειδικοί στο είδος τους και στρατηγική εξαγωγών δεν μπορείς να φτάσεις ψηλά και να πετύχεις».

Σύμφωνα με τον Τρύφωνα Κολιτσόπουλο, ο οποίος δραστηριοποιείται στη Γερμανία, «τα αποτελέσματα που επιδιώκουν οι έλληνες παραγωγοί, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της κρίσης δεν έχουν έρθει ακόμα».

Η κρίση δεν έκανε τα ελληνικά τρόφιμα και γενικότερα τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα πιο ανταγωνιστικά στην τιμή τους. «Αντίθετα η τιμή τους αυξήθηκε και έγιναν λιγότερο ανταγωνιστικά. Ανταγωνιστικότητα είναι η λέξη κλειδί που ακόμα την ψάχνουμε στην Ελλάδα και κάναμε το σφάλμα να πιστέψουμε ότι με την μείωση του κόστους της εργασίας θα έρθει από μόνη της», είπε.

Η κρίση έχει ανοίξει πολλές νέες πληγές ακόμα και στις εξαγωγές και κάνει όλο και πιο δύσκολη την διείσδυση των ελληνικών εταιρειών στις αγορές της Ευρώπης, επισημαίνει ο σύμβουλος επιχειρήσεων, δίνοντας ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα:

«Την προηγούμενη εβδομάδα λόγο των απεργιών στα πλοία δεν μπορούσαν να φύγουν τα φορτηγά μέσω Ιταλίας. Οι περισσότερες παραγγελίες φτάνουν στους γερμανούς πελάτες με μια τουλάχιστον εβδομάδα καθυστέρηση».

Πρόκειται για μια μεγάλη πληγή για τις εξαγωγές καθώς πλήττεται η εμπιστοσύνη των γερμανικών αλυσίδων προς την ελληνική βιομηχανία τροφίμων. «Εμπιστοσύνη των ξένων πελατών, διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές μας, κυρίως από τη νότια Ευρώπη και ανταγωνιστικότητα είναι το τρίπτυχο που χρειαζόμαστε για να ενισχύσουμε τις εξαγωγές μας, όχι μόνο στη Γερμανία αλλά γενικότερα στην κεντρική Ευρώπη», τονίζει ο σύμβουλος επιχειρήσεων.

Προϊόντα ΠΟΠ

Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο Τρύφων Κολιτσόπουλος στα «κατοχυρωμένα» ελληνικά προϊόντα. «Παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα που είναι κατοχυρωμένα με Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης Π.Ο.Π, όπως η φέτα ή ως Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη Π.Γ.Ε., όπως παρά πολλά ελληνικά Ελαιόλαδα συγκεκριμένων περιοχών και ποικιλιών ελιάς, μπορούν να δώσουν τη λύση, καθώς είναι πολύ δύσκολο να τα αντιγράψουν οι ανταγωνιστές μας. Να βγάλουμε αυτά τα προϊόντα προς τα έξω και να ενισχύσουμε την ανάπτυξη».

Η Ελλάδα και οι παραγωγοί τροφίμων και αγροτικών προϊόντων θα πρέπει να επωφεληθούν από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. «Πρέπει να επωφεληθούμε από αυτό και να μην πουλάμε χύμα ελαιόλαδο στους Ιταλούς το οποίο φτάνει στα ράφια των αλυσίδων σουπερμάρκετ ως συσκευασμένο ιταλικό ελαιόλαδο». Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό «ότι και το σωστό μάρκετινγκ ανήκει στο αγροτικό προϊόν και όχι μόνο στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που από μάρκετινγκ τα πάνε μια χαρά», σημείωσε.

Οι εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις χρειάζονται σωστή στελέχωση με ανθρώπους που γνωρίζουν την «αγορά-στόχο», παρατηρεί ο Τρύφων Κολιτσόπουλος, προσθέτοντας ότι η άμεση επαφή με τον πελάτη στην χώρα όπου δραστηριοποιείται δημιουργεί συνθήκες εμπιστοσύνης, τις οποίες χρειάζεται επειγόντως η ελληνική βιομηχανία τροφίμων, κυρίως αυτή την περίοδο.

Ειδικά οι γερμανοί αγοραστές των αλυσίδων σουπερμάρκετ «αντιμετωπίζουν θετικότερα ένα εξειδικευμένο στέλεχος ελληνικής επιχείρησης που δραστηριοποιείται μόνιμα στη Γερμανία και προωθεί επί τόπου τα ελληνικά προϊόντα», καταλήγει ο έλληνας οικονομολόγος.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Φοβερό βίντεο: Η γκολάρα του Μπακούλα από την κερκίδα!

Η καταπληκτική γκολάρα του Μπακούλα σε ένα απολαυστικό βίντεο από την κερκίδα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024