Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Έντονη ανησυχία για την κατρακύλα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Έντονη ανησυχία για την κατρακύλα της καταναλωτικής εμπιστοσύνης

Προβληματισμό και ανησυχία για την κατρακύλα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης το α' τρίμηνο σε ιστορικά χαμηλά εκφράζει το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Η οικονομία συνεχίζει να παρουσιάζει χαρακτηριστικά οικονομίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λέει και ζητά αλλαγή πολιτικής και αναπτυξιακά μέτρα. Δεν ακολουθείται ο σωστός δρόμος για έξοδο από την κρίση τονίζει και μιλά για οικονομία «που έχει μπει σε θανάσιμο σπιράλ». Προειδοποιεί ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για έντονες κοινωνικές συρράξεις.

Έντονο προβληματισμό και ανησυχία για την κατρακύλα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης το α’ τρίμηνο του έτους εκφράζει το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος.

Ο σχετικός δείκτης υποχώρησε στο χαμηλότερο σημείο από την εκκίνηση της μέτρησής του αντανακλώντας τη συνεχή επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών και της εισοδηματικής κατάστασης των νοικοκυριών.

Η ελληνική οικονομία συνεχίζει να παρουσιάζει χαρακτηριστικά οικονομίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, τονίζει το Επιμελητήριο και ζητά αλλαγή πολιτικής και αναπτυξιακά μέτρα.

Δεν ακολουθείται ο σωστός δρόμος για έξοδο από την κρίση τονίζει, μιλώντας για οικονομία «που έχει μπει σε θανάσιμο σπιράλ». Προειδοποιεί ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για έντονες κοινωνικές συρράξεις.

Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ο οποίος μετράται και δημοσιεύεται από το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδος σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, υποχώρησε το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2011 στο 27,1 από 28,7 που ήταν το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

«Οι Έλληνες χρειάζονται άμεσα θετικές οικονομικές ειδήσεις και προοπτική με όραμα για το μέλλον», δήλωσε ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου κ. Π.Καλλίρης κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της επιστημονικής μέτρησης του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης.

«Έχουν χαθεί κάποιες μάχες, αλλά ο πόλεμος για τη διάσωση της οικονομίας της χώρας δεν έχει ακόμη χαθεί. Χρειάζονται άμεσα νέες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση της καταπολέμησης των παθογενειών της οικονομίας και αναπτυξιακά μέτρα για κλάδους με εγχώρια προστιθέμενη αξία, όπως είναι η οικοδομή» σημείωσε ο πρόεδρος.

Η εικόνα της ελληνικής οικονομίας συνεχίζει να παρουσιάζει χαρακτηριστικά οικονομίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, είναι το βασικό συμπέρασμα του Επιμελητηρίου και του Πανεπιστημίου, όπως τονίζουν σε σχετική ανακοίνωσή τους.

«Οι Έλληνες πολίτες αντιλαμβάνονται την οικονομική κρίση, η απαισιοδοξία και παράλληλα η μείωση της πραγματικής αγοραστικής δύναμης, φαίνεται να οδηγούν τους καταναλωτές στην πρόβλεψη της αύξησης του κόστους ζωής» προσθέτουν.

Όπως εξηγούν, γίνεται αντιληπτό από την συνολική εξέταση των δεικτών ότι οι καταναλωτές θα περιορίσουν σημαντικά τις δαπάνες τους και ως εκ τούτου «προσδοκούμε μια ακόμη πιο άσχημη περίοδο για την κατανάλωση τους επόμενους μήνες».

Η πραγματική αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται με πολύ μεγαλύτερο ρυθμό από το ρυθμό που αυξάνεται ο τιμάριθμος, σημειώνουν οι φορείς και εξηγούν ότι ο λόγος που αυτό συμβαίνει είναι ότι εξακολουθούν να σημειώνονται σημαντικές αυξήσεις σε βασικά είδη και υπηρεσίες ευρείας κατανάλωσης.

Τα παραπάνω στοιχεία σε συνδυασμό με την έκρηξη της ανεργίας διαμορφώνουν ένα εκρηκτικό μείγμα.

Η ανεργία το τέταρτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, διαμορφώθηκε στο 14,2%. Σε σχετική ανάλυση , στην μελέτη του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2011 έχει γίνει η εκτίμηση ότι η ανεργία θα ανέλθει στο 20,3% το 2012.

«Σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη των καταναλωτών για την πορεία της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες, επιδεινώνεται, ενώ η αξία των ακάλυπτων επιταγών για τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2011, έχει διαμορφωθεί στα 350 εκατ. ευρώ» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

Προτάσεις για την Οικονομική Κατάσταση

Ως συμπέρασμα αναφέρεται ότι η Ελλάδα δεν ακολουθεί το σωστό δρόμο για την έξοδο από την κρίση. «Αντιμετωπίζει έκρηξη ανεργίας, ύφεσης, πληθωρισμού και συρρίκνωση της ανάπτυξης και της παραγωγικότητας και την κρίση τη βιώνουν όλοι στη χώρα, αλλά πιο πολύ οι νέοι που ολοένα και περισσότερο εντάσσονται στην κατηγορία των μακροχρόνιων ανέργων».

Το Επιμελητήριο σημειώνει ότι «κρούει στη κυβέρνηση τον κώδωνα του κινδύνου». Όπως σημειώνει:

  • η φοροεισπρακτική και μη αναπτυξιακή πολιτική που ακολουθεί, είναι εμφανές ότι οδηγεί σε αδιέξοδο.
  • το κόστος δανεισμού από το μνημόνιο είναι δυσβάστακτο και οδηγεί σε οικονομικό μαρασμό και αδυναμία εξυπηρέτησής του. «Με μικρότερο κόστος δανεισμού οι θυσίες του Έλληνα πολίτη μπορεί να δώσουν διέξοδο από το θανάσιμο σπιράλ που έχει μπει η Ελληνική οικονομία» όπως σημειώνεται.
  • οι Έλληνες πολίτες πιστεύουν ότι οι θυσίες τους δεν πιάνουν τόπο.

Σε αυτό το σημείο τονίζεται ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών και η ψυχολογία τους στην οικονομία έχει σημαντική επίπτωση, αφού καθορίζει την πορεία των δαπανών στην πραγματική οικονομία, ενώ γίνεται αντιληπτό από την συνολική εξέταση των δεικτών ότι οι καταναλωτές θα περιορίσουν σημαντικά τις δαπάνες τους και ως εκ τούτου εκτιμάται ότι θα υπάρξει μια ακόμη πιο άσχημη περίοδο για την κατανάλωση τους επόμενους μήνες.

Η εναλλακτική πολιτική που προτείνει το Επιμελητήριο απέναντι στο μνημόνιο είναι η δημιουργία ενός πολιτικού κλίματος που θα οδηγήσει:

  • στην μείωση του κόστους δανεισμού του Ελληνικού κράτους και
  • σε αναπτυξιακά μέτρα.

«Η κοινωνική δυσαρέσκεια και αγανάκτηση διογκώνεται και μεταδίδεται με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Όταν οι πολίτες χάνουν το αίσθημα της αισιοδοξίας, τότε ενδεχομένως κάποιος πρέπει να φοβάται μήπως στην κοινωνία παρατηρηθεί ρευστότητα κάποιας μορφής που δεν ξέρουμε πως μπορεί να εξελιχθεί».

» Η ύφεση που παρατηρείται στην ελληνική οικονομία μπορεί να εντείνει αυτή την κατάσταση ρευστότητας η οποία μπορεί να προκαλέσει έντονες κοινωνικές αναστατώσεις. Η κρίση ενδέχεται να απειλήσει το κοινωνικό σύστημα ή ακόμα και να οδηγήσει σε έντονες κοινωνικές συρράξεις»’ καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του Επιμελητηρίου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Sports in

Μάχες «επιβίωσης» στα playout της Super League

Mάχη για την επιβίωσή τους στην Super League δίνουν αρκετές ομάδες στην 5η αγωνιστική των playout.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024