Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Κίνητρα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών

Κίνητρα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών

Στην παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων με παράλληλη αγορά νέων Ι.Χ. μέσω της μείωσης των τελών ταξινόμησης έως και 50%, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών. Στόχος να δοθεί ανάσα στον κλάδο, καθώς ήδη το 2010 έχουν κλείσει 2.000 επιχειρήσεις, 9.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους, η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίξει το 65%, ενώ η μείωση του τζίρου έφτασε το 60%.

Τη δραστική μείωση των τελών ταξινόμησης σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού αυτοκινήτου και αγοράς καινούργιου, εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου έχει δώσει εντολές στους συνεργάτες του να διερευνήσουν εναλλακτικά σενάρια για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου, σε μια προσπάθεια να ανακοπεί το κύμα κάθετης πτώσης των πωλήσεων, έκρηξης λουκέτων και απολύσεων και δραστικής συρρίκνωσης των εσόδων του Προϋπολογισμού.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου έχουν κλείσει, 9.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους, η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίξει το 65%, ενώ η μείωση του τζίρου έφτασε το 60%. Κατά το ίδιο διάστημα τα έσοδα του Προϋπολογισμού από τα τέλη ταξινόμησης μετά βίας ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ μακράν του στόχου είσπραξης 508 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους.

Το σχέδιο που επεξεργάζονται ήδη στο υπουργείο Οικονομικών αφορά στην παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών με παράλληλη αγορά νέων Ι.Χ. με τη μορφή της μείωσης των τελών ταξινόμησης, σε ποσοστό έως και κατά 50%. Αν η εισήγηση γίνει αποδεκτή, για ένα καινούργιο Ι.Χ. 1.600 κυβικών εκατοστών, φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ, η φορολογική επιβάρυνση θα μπορεί να μειωθεί έως και στα 2.000 ευρώ με ανάλογο όφελος για τον αγοραστή.

Τα τέλη ταξινόμησης προκύπτουν σε συνάρτηση κυβισμού του Ι.Χ, της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και της εργοστασιακής αξίας, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο όφελος, εφόσον προχωρήσει το μέτρο, να αφορά τους αγοραστές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και υψηλής εργοστασιακής αξίας. Προκειμένου να ενισχυθούν περισσότερο τα μικρομεσαία οικονομικά στρώματα της κοινωνίας δεν αποκλείεται κλιμακωτή μείωση των συντελεστών στα τέλη ταξινόμησης ώστε να ωφεληθούν περισσότερο οι μη έχοντες υψηλά βαλάντια.

Ενδεικτικά, στα καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα τέλη ταξινόμησης επιβάλλονται με συντελεστές από 5% έως και 50% της εργοστασιακής τιμής και αν μειωθούν στο μισό θα διαμορφωθούν στο 2,5% για Ι.Χ. έως 900 κ.ε., στο 6% από 901 έως 1.400 κ.ε., στο 10% από 1.401 έως 1.600 κ.ε., στο 15% από 1.601 έως 1.800 κ.ε., στο 20% από 1.801 έως 2.000 κ.ε. και στο 25% (από 50%) για μεγάλα Ι.Χ. πάνω από 2001 κυβικά εκατοστά.

Το μέτρο της απόσυρσης εξετάζεται να προωθηθεί συνδυαστικά με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ., μέσω των οποίων όσοι έχουν καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα επιβαρύνονται λιγότερο. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προετοιμάζουν διορθωτικές κινήσεις μετά το περυσινό κύμα αντιδράσεων και τη μαζική κατάθεση πινακίδων, καθώς κυρίως για παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού τα ισχύοντα τέλη κυκλοφορίας θεωρούνται εξοντωτικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα καινούργια αυτοκίνητα, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται σε συνάρτηση με τις εκπομπές ρύπων και η χρέωση θα κυμαίνεται από 0,5 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κινητήρας. Για τα παλαιότερα Ι.Χ, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν από τις 31/1/2010, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, με μείωση των υφιστάμενων τελών για τα παλαιότερα.

Έτσι, με δεδομένο ότι τα καινούργια αυτοκίνητα θα έχουν και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, εκτιμάται ότι θα δοθεί ένα ακόμα κίνητρο για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024