Γάμος στον αέρα

Σε συμφωνία συγχώνευσης κατέληξαν Aegean και Οlympic Air

Σε συμφωνία συγχώνευσης κατέληξαν Aegean και Οlympic Air
Η συμφωνία θα πρέπει να υλοποιηθεί μετά την 9η Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της ΟΑ   (Φωτογραφία:  ΑΠΕ )
in.gr audio player
Αθήνα
Γεγονός αποτελεί η συμφωνία συγχώνευσης των δύο μεγαλύτερων αεροπορικών εταιρειών της χώρας, Aegean και Olympic Air.

Στόχος, όπως δηλώνουν οι πρωταγωνιστές, η δημιουργία του «Εθνικού Πρωταθλητή» στις αερομεταφορές για την καλύτερη αντιμετώπιση του διεθνούς ανταγωνισμού, σε μια ιδιαιτέρως δύσκολη συγκυρία για τον τομέα των αερομεταφορών, αλλά και την ισχυροποίηση της παρουσίας του σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι οι βασικοί μέτοχοι των Aegean και Olympic Air συμφώνησαν τη συγχώνευση των δραστηριοτήτων των δύο εταιρειών, ώστε η νέα εταιρεία να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ και οι εταιρείες OLYMPIC HANDLING και OLYMPIC ENGINEERING θα καταστούν κατά 100% θυγατρικές του νέου σχήματος.

Η νέα εταιρεία που θα προκύψει από τη συγχώνευση θα χρησιμοποιεί το όνομα και τα σήματα της Olympic Air μετά από το απαραίτητο μεταβατικό χρονικό διάστημα αλλαγών και προσαρμογής, κατά το οποίο θα χρησιμοποιούνται παράλληλα το όνομα και τα σήματα της AEGEAN.

Η συμφωνία, επισημαίνεται στην ανακοίνωση, τελεί υπό την αίρεση της εγκρίσεώς της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που λόγω του μεγέθους και των όρων της συναλλαγής είναι αρμόδια, ενώ μέχρι τότε θα εξειδικευθούν όλα τα διαδικαστικά βήματα και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής της.

Με βάση τη συμφωνία ο βασικός μέτοχος της Aegean (Όμιλος Βασιλάκη) και ο μοναδικός μέτοχος της OA (Marfin Investment Group) θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρεία, ενώ στην εταιρεία θα παραμείνουν, διατηρώντας αναλογικά τη συμμετοχή τους ως μέτοχοι, οι όμιλοι Λασκαρίδη, Β. Κωνσταντακόπουλου, Γ.Δαυίδ και Λ.Ιωάννου, καθώς και η Τράπεζα Πειραιώς, συνεχίζοντας να στηρίζουν την εξαιρετικά σημαντική αυτή προσπάθεια για τη χώρα.

Θα πρέπει, πάντως να σημειωθεί ότι η συμφωνία θα πρέπει ουσιαστικά να υλοποιηθεί μετά την 9η Σεπτεμβρίου, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της Ο.Α., διάστημα εντός του οποίου η MIG έχει δεσμευθεί έναντι του ελληνικού Δημοσίου ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία μετοχική αλλαγή.

Οι Θ.Βασιλάκης και Α.Βγενόπουλος θα ηγηθούν του νέου σχήματος εξασφαλίζοντας την ομαλή ενοποίηση των εργασιών και τη δημιουργία του «Εθνικού Πρωταθλητή» στις αερομεταφορές, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, που θα μπορέσει να μεγεθύνει την παρουσία του σε ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά και να συνεχίσει να καλύπτει και τα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας μας.

Οι δύο εταιρίες θα έχουν συνολικά στη διάθεσή τους 64 αεροσκάφη, από τα οποία τα 39 είναι υπερσύγχρονα Airbus. Η Aegean έχει προσωπικό 2.500 άτομα και η Olympic Air 3.350 μαζί με την Olympic Handling και την Olympic Engineering.

Επίσης οι δύο εταιρίες πραγματοποιούν 65 δρομολόγια εσωτερικού και 41 εξωτερικού.

Σχολιάζοντας την συμφωνία ο πρόεδρος της AEGEAN Θεόδωρος Βασιλάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Από την πρώτη μέρα λειτουργίας της Aegean υλοποιείται ένα όραμα για καινοτόμες, ποιοτικές υπηρεσίες με σημαντικές επενδύσεις. Τα μεγέθη των ανταγωνιστών στις αερομεταφορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθιστούν αναγκαία τη σύνθεση των ελληνικών δυνάμεων για να πετύχουμε αυτοδύναμη κάλυψη των αναγκών της στρατηγικής μας βιομηχανίας, του τουρισμού, επέκταση των επιλογών προορισμών για τους καταναλωτές, αλλά και να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα και ανάπτυξη των ελληνικών εταιριών και την απασχόληση στον κλάδο»

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Olympic Air Ανδρέας Βγενόπουλος δήλωσε: «Οι σημερινές συγκυρίες τόσο της ελληνικής οικονομίας όσο και του κλάδου των αερομεταφορών επιβάλλουν συγκέντρωση δυνάμεων για την διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών στους καταναλωτές, την προστασία θέσεων εργασίας και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

» Η συγχώνευση της OLYMPIC με την AEGEAN επιτυγχάνει αυτούς τους στόχους και παράλληλα διατηρεί και γιγαντώνει το όνομα ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ που είναι κομμάτι της εθνικής μας παράδοσης και περιουσίας και κάνει υπερήφανους όλους τους Έλληνες».

«Καρφιά» από την Αντιπολίτευση

Γιατί έπρεπε όλο αυτό να γίνει δια μέσου Βγενόπουλου, αναρωτιέται το ΛΑΟΣ, αφήνοντας αιχμές και για τον τέως υπουργό Ανάπτυξης Κ.Χατζηδάκη.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΛΑΟΣ: «Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου… Γιατί αν έπρεπε η Olympic Air να καταλήξει στην Aegean έπρεπε να περάσει μέσω του Βγενόπουλου, δηλαδή την οδό που ακολουθήθηκε για να φθάσει ο ΟΤΕ στην Deutsche Telecoms; Εν πάση περιπτώσει, ευχόμαστε καλές πτήσεις τόσο στην Olympic Air και την Aegean όσο και στον κ. Κωστή Χατζηδάκη».

Για δημιουργία μονοπωλιακού καθεστώτος κάνει λόγο ο ΣΥΝ, προβλέποντας απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Λίγους μήνες μετά από την ρευστοποίηση-ιδιωτικοποίηση του δημόσιου εθνικού αερομεταφορέα, [...] τούτες τις μέρες γράφεται ο επίλογος με την επικείμενη συγχώνευση της Olympic Air με την Aegean. Από το γεγονός αυτό, προκύπτουν τεράστια προβλήματα για την περιφερειακή συνοχή της χώρας, τον τουρισμό αλλά κυρίως για τις τιμολογιακές πολιτικές που θα προκύψουν».

»‘Hδη ορισμένοι προεξοφλούν την νομιμότητα αυτών των διαδικασιών πριν ακόμα αποφανθούν η Επιτροπή Ανταγωνισμού, το ελληνικό Δημόσιο, που ενοικιάζει το σήμα (brand name) στην Olympic Air και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το μόνο σίγουρο από αυτή τη συγχώνευση, κάτι που δεν περιλαμβάνεται στις δημόσιες ανακοινώσεις των διαπραγματευόμενων μερών, είναι οι χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα χαθούν κυρίως της γενιάς των 600 και 700 ευρώ.»

»Η ελληνική κυβέρνηση αφού ολοκλήρωσε την τελευταία πράξη ιδιωτικοποίησης της πρώην δημόσιας Ολυμπιακής δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια σ’ ένα de facto καρτέλ που δημιουργείται με τεράστιες συνέπειες για το λαό». 

Newsroom ΔΟΛ

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη