Ύφεση και σκληρός ανταγωνισμός οδηγούν σε τροχιά συγχώνευσης Olympic Air και Aegean
Η οικονομική ύφεση και ο έντονος ανταγωνισμός που προκαλούσε ζημιές στην Αegean Αirlines και στην Οlympic Αir οδήγησαν τους άλλοτε «εχθρικούς» ομίλους των κ.κ. Θ.Βασιλάκη και Α.Βγενόπουλου σε συνομιλίες για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο αεροπορικών εταιρειών.
Spotlight
-
Χαμηλή αγοραστική δύναμη, φθηνή εργασία και ακρίβεια – Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι
-
«Course des Garçons de Café»: Μια παριζιάνικη παράδοση που χρονολογείται από το 1914
-
Άγριο ξύλο ανάμεσα σε μαθήτριες Γυμνασίου στον Πύργο
-
Ειδικός γκρεμίζει το δόγμα του ευρωπαϊκού στρατού – «Ξεχάστε το και ενισχύστε τους εθνικούς»
2
Η οικονομική ύφεση και ο έντονος ανταγωνισμός που προκαλούσε ζημιές στην Αegean Αirlines και στην Οlympic Αir οδήγησαν τους άλλοτε «εχθρικούς» ομίλους των κ.κ. Θ.Βασιλάκη και Α.Βγενόπουλου σε συνομιλίες για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο αεροπορικών εταιρειών.
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα Το Βήμα, οι δύο πλευρές αποφάσισαν να «συμφιλιωθούν» και ξεκίνησαν τις συζητήσεις όταν είδαν ότι η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων προβλέπει για το 2010 μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 5,6%, με το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών να συγκεντρώνεται στην ευρωπαϊκή αγορά, φθάνοντας στα 2,5 δισ δολάρια.
Παράλληλα, και τα σημάδια στην ελληνική αεροπορική αγορά με το νέο έτος δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά, καθώς εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μεγάλη μείωση στην επιβατική κίνηση, παρά τις προσφορές φθηνών εισιτηρίων.
Πηγές των δύο εταιρειών ανέφεραν ότι οι συζητήσεις θα συνεχιστούν και σημείωναν ότι, αν δεν προχωρήσει αυτό το σχέδιο, σύντομα θα είναι υποχρεωμένοι είτε να περικόψουν δρομολόγια είτε να αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, η πιθανότερη ονομασία της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί θα είναι Οlympic Αegean Αir (ΟΑ).
Αν τελικά προχωρήσει, η συγχώνευση θα γίνει το 2011, καθώς η Η Οlympic Αir, σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχει υπογράψει με την εξαγορά περιουσιακών στοιχείων της παλαιάς Ολυμπιακής, δεν μπορεί να αλλάξει δραστικά τη μετοχική σύνθεση της εταιρείας για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της.
Σε ό,τι αφορά την ενδεχόμενη συγχώνευση, από πολλές πλευρές τίθενται και ζητήματα ανταγωνισμού που θα πρέπει να διασαφηνιστούν, καθώς οι δύο αερομεταφορείς ελέγχουν σήμερα συνολικά περίπου το 95% της ελληνικής αγοράς.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις