Πλούσιο Ηρώδειο, φτωχό ελληνικό θέατρο
Οι μεγάλες ορχήστρες, η εμφάνιση των Μάρτα Αργκεριχ, Μπιλ Μάρεϊ και Στινγκ, οι περιορισμένες θεατρικές παραγωγές στην Πειραιώς 260 – αλλοτινό σήμα κατατεθέν του θεσμού – και οι περφόρμανς μέσα στην πόλη συμπυκνώνουν τον χαρακτήρα του φετινού Φεστιβάλ
Spotlight
-
Η μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας - Αυτή είναι η ιστορία των Milli Vanilli
-
Βίντεο ντοκουμέντο - Η στιγμή της ανατροπής της μπετονιέρας στο Χαϊδάρι
-
Πάσχα με μειωμένες δαπάνες – Αλλάζουν συνήθειες οι Έλληνες εξαιτίας της ακρίβειας
-
Kαρχαρίας επιτέθηκε και δάγκωσε 16χρονο που τον ψάρεψε, όταν πήγε να τον βγάλει φωτογραφία
Προϋπολογισμός 10 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς χρέη (παρά μόνο προς όσους δεν μπορούν να κόψουν παραστατικό). «Πλεόνασμα» 700.000 ευρώ, όπως βαφτίζεται η επιστροφή του ΦΠΑ αν και η διοίκηση θεωρεί ότι μέρος του οφείλεται και στα έσοδα από το διευρυμένο πρόγραμμα του 2017.
Σύμφωνα με τα Νέα με αυτό το ταμείο ξεκινά την πορεία του το Φεστιβάλ του 2018. Χωρίς τον μαξιμαλιστικό προγραμματισμό της περσινής χρονιάς -87 παραστάσεις έναντι 127 το 2017-, με δυναμική επιστροφή της μουσικής, περιορισμένες ελληνικές θεατρικές παραγωγές στην Πειραιώς -σε μια δύσκολη εποχή για τον καλλιτεχνικό κόσμο εν μέσω κρίσης- και αφιέρωμα στη σημαντικότερη μεταπολεμική ελληνίδα δραματουργό, τη Λούλα Αναγνωστάκη.
Το Φεστιβάλ επιχειρεί από φέτος να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό, καθώς οι ελληνικές παραστάσεις – και στην Πειραιώς 260 – θα έχουν αγγλικούς υπέρτιτλους, όπως και για πρώτη φορά υποτιτλισμό στη νοηματική.
«Το πρόγραμμα είναι πιο στοχευμένο, καθώς ενισχύουμε συνειδητά την ταυτότητα του κάθε χώρου: κλασικός προσανατολισμός με ιδιαίτερη έμφαση στις μεγάλες ορχήστρες και τους διάσημους σολίστ στο Ηρώδειο, σύγχρονη αισθητική και νέες τάσεις στο θέατρο και στο χορό με μετακλήσεις ομάδων της διεθνούς πρωτοπορίας και αναθέσεις σε ταλαντούχους έλληνες καλλιτέχνες στην Πειραιώς 260», τόνισε μεταξύ άλλων ο καλλιτεχνικός διευθυντής Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στη χθεσινή παρουσίαση του προγράμματος, απ’ την οποία απουσίαζε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου.
Κι αν ο Στινγκ ήταν το ήδη γνωστό όνομα του Ηρωδείου (22-23/6), στις εκπλήξεις (θετικές ή αρνητικές, ανάλογα με την προσωπική ανάγνωση) συγκαταλέγονται οι Calexico (3/7), ο αμερικανός κωμικός Μπιλ Μάρεϊ που αφηγείται αποσπάσματα κλασικών αμερικανών λογοτεχνών με τη συνοδεία του τσέλου Στραντισβάριους του γερμανού Γιαν Φόγκλερ (19/6), ο ζωντανός θρύλος του πιάνου που πέρυσι ακύρωσε την εμφάνιση της, Μάρτα Αργκεριχ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και τη συμμετοχή της Ντόρας Μπακοπούλου (13/7), ο βιολονίστας με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της μουσικής Νάιτζελ Κένεντι (17/7), η Ορχήστρα Φιλαρμόνια του Λονδίνου με τον Εσα Πέκα Σάλονεν και την αμερικανίδα σοπράνο Μισέλ ντε Γιανγκ (2/7), η επιστροφή της Νάνας Μούσχουρη (5/7) , η όπερα του Θεόφραστου Σακελλαρίδη «Περουζέ» που έχει να ανέβει 50 χρόνια από την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών υπό τον Βύρωνα Φιδετζή (16-17/6) και η συναυλία της Ελευθερίας Αρβανιτάκη με το συγκρότημα ΤΑΚΙΜ (14/7). Στις σταθερές αξίες οι δυο παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής – «Ναμπούκο» (1/6) με την οποία παραδοσιακά θα σηκωθεί η αυλαία στο Ηρώδειο και «Κάρμεν» με την οποία θα πέσει (31/7).
in.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις