Την Πέμπτη τα εγκαίνια

Κινεζική ιστορία στη νέα έκθεση της Μαριάννας Ιγνατάκη

Κινεζική ιστορία στη νέα έκθεση της Μαριάννας Ιγνατάκη
Έργο από την έκθεση της Μαριάννας Ιγνατάκη  
in.gr audio player
Την ατομική της έκθεση Η Josie, η Πανοπλία και ο Μαλλιάνθρωπος παρουσιάζει μέχρι τις 24 Μαρτίου, στην αίθουσα τέχνης Can Christina Androulidaki Gallery, στο Κολωνάκι, η εικαστικός Μαριάννα Ιγνατάκη, η οποία ζει και εργάζεται στο Πεκίνο και την Θεσσαλονίκη.

Η έκτη ατομική έκθεση της εικαστικού πραγματεύεται την ιδέα της παραμόρφωσης και της χρήσης του σώματος ως κρησφύγετου, μέσα από μια σειρά έργων, εμφανώς επηρεασμένων από την Κίνα, που περιλαμβάνουν γλυπτά, σχέδια με ακουαρέλα και μολύβια, και ένα βίντεο.

Στα έργα της Ιγνατάκη, μέλη και προεκτάσεις του σώματος (όπως νύχια, πόδια και μαλλιά) συναντώνται σε κινεζικούς μύθους, θρύλους και παραδόσεις και λειτουργούν ως σημαίνοντα και ως σύμβολα, σχηματίζοντας μια ανθρώπινη «πανοπλία».

Η έμπνευση έρχεται από την ιστορία. Οι Κινέζοι είχαν - και συνεχίζουν να διαθέτουν- μια ιδιόμορφη αντίληψη για την ομορφιά που αποκαλύπτει την ιδιαίτερη σχέση που έχουν με το σώμα τους. Σύμφωνα με τον Κομφούκιο, τα μαλλιά δεν ανήκουν στο ίδιο το άτομο αλλά στους προγόνους του, οπότε το να τα κόψει κανείς, θα ήταν φοβερή ασέβεια αλλά και καταστροφή του ίδιου του σώματος. Μάλιστα, η φιλοσοφία του ώθησε άνδρες και γυναίκες να αφήνουν τα μαλλιά τους μακριά και να τα διατηρούν τυλιγμένα σε κότσους (κουλούρι) ή άλλα περίτεχνα χτενίσματα.

Επίσης, το μήκος και το χτένισμα των μαλλιών από την αρχαία ως και την πρόσφατη Κινέζικη ιστορία συνδέεται με το κοινωνικό status, την εθνικότητα, ακόμη και τις πολιτικές πεποιθήσεις.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη των κινέζικων ιδεογραμμάτων όπως το 甲 (jiǎ) που σημαίνει πανοπλία και είναι παράγωγο της λέξης 指甲 (zhijia) που σημαίνει νύχι και 里 (lǐ) που σημαίνει μέσα. Χέρια με μακριά νύχια, μαλλιά, μαλλιάνθρωποι, πνεύματα και πέπλα περιγράφουν τις ‘προεκτάσεις του σώματος οι οποίες γίνονται κρησφύγετα' και σχηματίζουν τον μυστήριο κόσμο της Μαριάννας Ιγνατάκη ο οποίος μοιάζει να ξεπηδά από ένα σκοτεινό παραμύθι.

Η Μαριάννα Ιγνατάκη γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Το 1997 μετακόμισε στη Αυστρία για να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο Technische Universitat της Βιέννης. Εκεί την κέρδισε το σχέδιο και στη συνέχεια μετακόμισε στη Γαλλία για να σπουδάσει εικαστικά στη Σχολή Καλών Τεχνών του Saint-Etienne. Από το 2010 ζει και εργάζεται στο Πεκίνο. Έχει παρουσιάσει ως σήμερα πέντε ατομικές εκθέσεις, Tο Τέλος της Μαγείας στο Outpost project space στο Άμστερνταμ (2012), το Sphinx στη γκαλερί Fake Space στο Πεκίνο (2011), το This Joke Ain’t Funny Anymore σε επιμέλεια του Απόστολου Καλφόπουλου στη γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου στη Θεσσαλονίκη (2009), το Coitus Interruptus (διπλή ατομική) στο Public Room Project Space στα Σκόπια (2008), μία ακόμη έκθεση με τη συνεργασία της γκαλερί Λόλα Νικολάου στη γκαλερί Φλέμινγκ στη Θεσσαλονίκη (2004) και έχει συμμετάσχει σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων σε Ελλάδα, Κίνα, Ισπανία, Ολλανδία, Γαλλία, Γερμανία και στις ΗΠΑ.

Πληροφορίες για την έκθεση
Can Christina Androulidaki Gallery
Π. Αναγνωστοπούλου 42, Κολωνάκι, 10673 Αθήνα
T/F +30.210.3390833
info@can-gallery.com / www.can-gallery.com

Ώρες Λειτουργίας: Τρίτη - Παρασκευή: 11π.μ. - 3μ.μ. / 5μ.μ. - 8μ.μ., Σάββατο: 11π.μ. - 4μ.μ.

Newsroom ΔΟΛ

14o
14%
meteorologos.gr

Θεσσαλονίκη