Από το Α ως το Ω, φωτογραφικές εκδοχές του ελληνικού αλφαβήτου
Την έκθεση «Από το Α ως το Ω. Φωτογραφικές εκδοχές του ελληνικού αλφαβήτου» παρουσιάζει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στις 12 και 13 Δεκεμβρίου. Η έκθεση περιλαμβάνει 24 εικόνες από 24 φωτογράφους και χρησιμοποιεί τα 24 γράμματα του αλφαβήτου για να υπογραμμίσει αξίες και σύμβολα, άρρηκτα συνδεδεμένα με τον ελληνικό πολιτισμό.
Spotlight
-
Παρ' ολίγον σύγκρουση αεροσκάφους που απογειώθηκε από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με drone στα 9.600 πόδια
-
Βράβευση για φωτογραφία της δολοφονημένης Σάνι Λουκ δίπλα σε μαχητές της Χαμάς - «Είμαι αηδιασμένος και εξοργισμένος»
-
Συναγερμός για την εξαφάνιση 34χρονου στην Καβάλα
-
Στα 830 με 840 ευρώ ο κατώτατος μισθός – Οι τριετίες και τα επιδόματα [πίνακες]
Την έκθεση «Από το Α ως το Ω. Φωτογραφικές εκδοχές του ελληνικού αλφαβήτου» παρουσιάζει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στις 12 και 13 Δεκεμβρίου. Η έκθεση περιλαμβάνει 24 εικόνες από 24 φωτογράφους και χρησιμοποιεί τα 24 γράμματα του αλφαβήτου για να υπογραμμίσει αξίες και σύμβολα, άρρηκτα συνδεδεμένα με τον ελληνικό πολιτισμό.
Μ’ αυτό το σκεπτικό, το Δ π.χ. εκπροσωπεί τη δημοκρατία, το Α τον αγώνα (τον συναγωνισμό που συνδέεται με την έννοια της αριστείας, αξίας ιδιαίτερα σημαντικής στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό), το Ν τη ναυτιλία, μακρά ελληνική παράδοση, συνυφασμένη με το ελληνικό δαιμόνιο από τους αρχαιότατους χρόνους.
Μερικές λέξεις είναι πιο αναγνωρίσιμες από άλλες, καθώς μεταγράφονται και στις ξένες γλώσσες σχεδόν ατόφιες, όπως οι λέξεις Όλυμπος, ή Τραγωδία. Άλλες συνδέονται οπτικά με την Ελλάδα και είναι ταυτισμένες απολύτως με την διαχρονία της, όπως οι λέξεις γιορτή (το διονυσιακό πνεύμα παραμένει πάντα ζωντανό), ή ελιά.
Υπάρχουν επίσης λέξεις που αντιπροσωπεύουν ιδέες ή επινοήσεις όπως η λέξη χάρτης (ας μην ξεχνάμε ότι ο αρχαίος φιλόσοφος Αναξίμανδρος ήταν ένας από τους πρωτοπόρους της χαρτογραφίας), αλλά δεν είναι ευρέως γνωστές.
Τέλος, οι φωτογραφικές εικόνες φέρνουν στο προσκήνιο λέξεις που εκφράζουν μοναδικές ελληνικές πραγματικότητες και συνθήκες (συναισθηματικές ή κοινωνικές), όπως βάσανο ή ξενιτιά, μια λέξη που εμπεριέχει τόσο την έννοια της μετανάστευσης όσο και της νοσταλγίας για την πατρίδα.
Έτσι ο θεατής βρίσκεται μπροστά σε γράμματα/ λέξεις/ εικόνες που συνθέτουν πλευρές του ελληνικού πολιτισμού και καλείται να ανακαλύψει με ποιον τρόπο η συνέχεια της ελληνικής γλώσσας αντανακλάται στο πνεύμα του.
Η έκθεση, μία παραγωγή του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, παρουσιάζεται στο ξενοδοχείο Capsis στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του περιοδικού «Φωτογράφος».
Η έκθεση είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο πλαίσιο της PhotoBiennale στις Βρυξέλλες στο χώρο του InfoPoint Europa.
Ο σχεδιασμός και η επιμέλεια της έκθεσης ανήκει στους Αλεξάνδρα Αθανασιάδου, Βαγγέλη Ιωακειμίδη, ενώ η επιμέλεια των κειμένων είναι της Κατερίνας Σχινά.
Οι φωτογράφοι που συμμετέχουν:
ΑΓΩΝ Φίλιππος Τσιάρας
ΒΑΣΑΝΟ Κώστας Μπαλάφας, Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη
ΓΙΟΡΤΗ Σπύρος Στάβερης
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Μανώλης Μπαμπούσης
ΕΛΙΑ Στράτος Καλαφάτης
ΖΗΛΟΣ Fred Boissonnas, Αρχείο ΜΦΘ
ΗΛΙΟΣ Κωνσταντίνος Ιγνατιάδης
ΘΥΜΟΣΟΦΙΑ Γιάννης Στυλιανού, Αρχείο ΜΦΘ
ΙΘΑΚΗ Παύλος Φυσάκης, Συλλογή ΜΦΘ
ΚΟΣΜΟΓΟΝΙΑ Θεόδωρος Νικολέρης, Αρχείο ΜΦΘ
ΛΟΓΟΣ Πίτερ Μαρίφογλου
ΜΥΣΤΗΡΙΑ Σωκράτης Ιορδανίδης, Αρχείο ΜΦΘ
ΝΑΥΤΙΛΕΙΑ Δημήτρης Χαρισιάδης, Φωτογραφικό αρχείο Μουσείου Μπενάκη
ΞΕΝΙΤΙΑ Μαρία Χρουσάκη, Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου
ΟΛΥΜΠΟΣ Δημήτρης Λέτσιος, Αρχείο ΜΦΘ
ΠΟΙΗΣΗ Βούλα Παπαϊωάννου, Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη
ΡΗΤΟΡΙΚΗ Συλλογή Γιάννη Μέγα
ΣΠΕΙΡΑ Δημήτρης Κοιλαλούς
ΤΡΑΓΩΔΙΑ Nelly’s, Αρχείο ΜΦΘ-δωρεά Parallaxis
ΥΒΡΙΣ Καμίλο Νόλλας, Συλλογή ΜΦΘ
ΦΟΡΤΙΟ Ανδρέας Εμπειρίκος, Αρχείο Μάτσης Χατζηλαζάρου- Ιστορικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη
ΧΑΡΤΕΣ Στρατής Βογιατζής
ΨΥΧΗ Νίκος Μάρκου
ΩΚΕΑΝΟΣ Γιώργος Κορδάκης
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις