Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τέσσερις εκθέσεις φωτογραφίας στο Πάνορμο της Κρήτης από τις 13 Αυγούστου

Τέσσερις εκθέσεις φωτογραφίας στο Πάνορμο της Κρήτης από τις 13 Αυγούστου

Τέσσερις εκθέσεις της PhotoBiennale 2010 ταξιδεύουν στο Πάνορμο της Κρήτης και παρουσιάζονται σε συνεργασία του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με την Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου «Επιμενίδης» στον Χαρουπόμυλο, έναν χώρο που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Οι εκθέσεις παρουσιάζονται από τις 13 Αυγούστου.

Τέσσερις εκθέσεις της PhotoBiennale 2010 ταξιδεύουν στο Πάνορμο της Κρήτης και παρουσιάζονται σε συνεργασία του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με την Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου «Επιμενίδης» στον Χαρουπόμυλο, έναν χώρο που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής.

Οι εκθέσεις παρουσιάζονται από τις 13 Αυγούστου έως τις 10 Σεπτεμβρίου.

Πρόκειται για τις:

  • Άχρονη Χώρα του Αχιλλέα Τηλέγραφου: Με μια μικρή φωτογραφική μηχανή, ο Αχιλλέας Τηλέγραφος επισκέπτεται τη Σαντορίνη το καλοκαίρι του 2004, αποτυπώνοντας εικόνες του φυσικού και αστικού τοπίου.

Μέσα από το έργο του επιχειρεί να διερευνήσει τις μεταβολές στο περιβάλλον του νησιού, όπως προκύπτουν με το πέρασμα των χρόνων. Ξεφεύγοντας από τα κλασικά στερεότυπα απεικόνισης του τόπου, παραθέτει μια σειρά τοπιογραφιών που δείχνουν μια άλλη οπτική του τουριστικού αυτού μέρους.

Οι αντιθέσεις ανάμεσα στο φυσικό και στο κατασκευασμένο προσελκύουν τη ματιά του, συνθέτοντας εικόνες με άδεια γήπεδα, έρημους επαρχιακούς δρόμους, αφημένα οχήματα, παρατημένα ζώα, αστικά απορρίμματα. Εικόνες που σπάνια βλέπουμε από αυτόν το συγκεκριμένο τόπο.

  • 38 δευτερόλεπτα του Παναγιώτη Τομαρά: Το οπτικό παράδοξο σε αυτές τις φωτογραφίες προκύπτει από τον τρόπο δημιουργίας τους. Το φιλμ κατά τη διάρκεια της λήψης κινείται – και έτσι κατά μήκος των εικόνων καταγράφεται μία διαδοχή σημείων που το καθένα περιβάλλεται από το παρελθόν του και το μέλλον του. Παρατηρώντας κανείς με προσοχή αυτές τις φωτογραφίες θα δει πως κάθε κινούμενο σώμα έχει την ίδια κατεύθυνση.

Οι άνθρωποι που κινούνται μέσα στις εικόνες, φαίνεται να έχουν κοινή αφετηρία και κοινό τέλος. Σαν το πέρασμα του χρόνου – ανεπίστρεπτο και ανεπανάληπτο.

Η αντίληψη της slit-scan photography δεν είναι καινούρια. Όλοι λίγο πολύ έχουμε δει αυτή τη μορφή απεικόνισης σε αθλητικούς αγώνες ταχύτητας. Η διαφορά εδώ έγκειται στην ανορθόδοξη χρήση της μηχανής αυτής που από το ταρτάν και τα κουλουάρ βρέθηκε να φωτογραφίζει τους ανθρώπους που κινούνται μέσα στην πόλη, μέσα στην Αθήνα, για 38 δευτερόλεπτα.

  • Les Passeurs του Μάριν Χοκ: Ανάμεσα σε ανθρώπους που πηγαίνουν στη δουλειά τους, σε ένα επείγον ραντεβού, στο σπίτι τους, για ψώνια, ή απλώς κάνουν αμέριμνοι τη βόλτα τους, μπλέκονται χορευτές οι οποίοι με τις φιγούρες τους μετατρέπουν τις καθημερινές μετακινήσεις σε ένα χιουμοριστικό θέαμα.

Στη σειρά φωτογραφιών του Μάριν Χοκ οι δρόμοι σε διάφορες γειτονιές του Λονδίνου αποτελούν τον τόπο δράσης για τους χορευτές, οι οποίοι αντλούν έμπνευση από τις κινήσεις των περαστικών για τις χορευτικές τους πόζες. Μιμούμενοι την κίνηση των πεζών στο δρόμο, προσελκύουν τα βλέμματα με τις αέρινες και πολλές φορές αστείες φιγούρες τους. Μέσα από τις εικόνες του δημιουργού μεταδίδεται η ενέργεια των χορευτών, οι οποίοι επιχειρούν να αλληλεπιδράσουν με το δημόσιο χώρο στον οποίο βρίσκονται κάθε φορά.

  • Slices of life του Μαρτγίν Πέτερς: ο φωτογράφος στρέφει τη ματιά του στη συμπεριφορά των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους σε έναν δημόσιο χώρο. Παρατηρώντας τους ανθρώπους χωρίς προηγουμένως να σκηνοθετεί ή να κατευθύνει τη δράση τους, απεικονίζει καταστάσεις που συναντάμε στην καθημερινότητα αλλά όχι με έναν συνηθισμένο τρόπο.

Η σύμπτωση, η διαίσθηση και ο αυθορμητισμός είναι οι λέξεις-κλειδιά του έργου του. Άλλοτε με το να επισκέπτεται έναν τόπο όπου υποθέτει ότι θα βρει και θα αποτυπώσει ενδιαφέροντα στιγμιότυπα, και άλλοτε καταλήγοντας κάπου κατά σύμπτωση, αφήνεται να παρασυρθεί από την έκπληξη και από τα τυχαία γεγονότα που ενδεχομένως θα συμβούν.

Το αποτέλεσμα; Στο έργο του απεικονίζονται ασυνήθιστες στιγμές της καθημερινότητας με έναν τρόπο που ο θεατής αναρωτιέται αν τελικά είναι σκηνοθετημένες ή όχι.

Ο χώρος στον οποίο διοργανώνονται οι εκθέσεις είναι ιδιαίτερος: ο Χαρουπόμυλος, ο οποίος ήταν βιομηχανική μονάδα επεξεργασίας χαρουπιού, χτίστηκε το 1930 και είναι το μοναδικό βιομηχανικό κτίριο αυτού του είδους σε όλη την Κρήτη.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Φοβερό βίντεο: Η γκολάρα του Μπακούλα από την κερκίδα!

Η καταπληκτική γκολάρα του Μπακούλα σε ένα απολαυστικό βίντεο από την κερκίδα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024