Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Τα επιχείρηματα της τρόικας για την απόρριψη της πρότασης για ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΛΑΡΚΟ

Τα επιχείρηματα της τρόικας για την απόρριψη της πρότασης για ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΛΑΡΚΟ

«Τα προτεινόμενα αναδιαρθρωτικά σχέδια κατά τη γνώμη μας δεν είναι ούτε βιώσιμα ούτε ρεαλιστικά και δεν εγγυώνται βιώσιμη λύση», ξεκαθαρίζει η τρόικα στο επίμαχο email μέσω του οποίου απορρίπτει την πρόταση της κυβέρνησης για τις αμυντικές βιομηχανίες και τη Λαρκο και καταθέτει τη δική της πρόταση για κλείσιμο των τριων βιομηχανιών, χωρίς αποζημιώσεις. Πάντως από το ύφος της επιστολής φαίνεται ότι υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης και ανταλλαγής απόψεων. Όλο το επίμαχο email.

«Τα προτεινόμενα αναδιαρθρωτικά σχέδια κατά τη γνώμη μας δεν είναι ούτε βιώσιμα ούτε ρεαλιστικά και δεν εγγυώνται βιώσιμη λύση από πλευράς οικονομικής αποδοτικότητας, κρατικού προϋπολογισμού και κρατικών επιδοτήσεων», ξεκαθαρίζει ευθύς εξ’ αρχής η τρόικα στο επίμαχο e-mail μέσω του οποίου απορρίπτει την πρόταση της κυβέρνησης για τις αμυντικές βιομηχανίες και τη Λαρκο και καταθέτει τη δική της πρόταση για κλείσιμο των τριων βιομηχανικών χωρίς αποζημιώσεις.

«Κατά την άποψή μας, η επιλογή για κλείσιμο/εκκαθάριση πρέπει να εξεταστεί για τις τρεις εταιρίες (όπως αναφέρεται στο MEFP/MoU και στην δημόσια ανακοίνωση τον Ιούλιο). Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε εκκαθάριση δεν θα πρέπει να γίνει υπό την προϋπόθεση των αποζημιώσεων πέραν των νομικών απαιτήσεων ή της μετακίνησης του εργατικού δυναμικού» αναφέρεται στην επιστολή που υπογράφει ο εκπρόσωπος της Κομισιόν στην τρόικα, Ματίας Μορς, υπογράφοντας εκ μέρους και των δύο άλλων μελών της τριμερούς.

Εν συνεχεία ο Μορς παρουσιάζει την κριτική της τρόικας για το κυβερνητικό σχέδιο για κάθε μία από τις τρεις βιομηχανίες και την άποψη των εκπροσώπων των δανειστών για το τι πρέπει να γίνει σε κάθε μία από αυτές.

Πάντως από το ύφος της επιστολής φαίνεται ότι υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης και ανταλλαγής απόψεων.

Συνοπτικά οι προτάσεις της τρόικας για τις τρεις εταιρείες έχουν ως εξής:

Λάρκο: H τρόικα θεωρεί ότι οι εναλλακτικές για την κυβέρνηση πρέπει να είναι είτε να πωλήσει την εταιρεία και να περιμένει ότι ο αγοραστής θα αποπληρώσει τις κρατικές ενισχύσεις, ή να πωλήσει ξεχωριστά τις εγκαταστάσεις Αγίου Ιωάννη/Λάρυμνας και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της ΛΑΡΚΟ με τρόπο που να τα διαχωρίζει.

ΕΑΣ: Η τρόικα θέτει το ερώτημα εάν με τα δεδομένα που υπάρχουν είναι λογικό – από οικονομικής απόψεως – να παραμείνει η εταιρεία ανοικτή ή να προχωρήσει σε πλήρη και άμεση εκκαθάριση.

ΕΛΒΟ: η περισσότερο επιθυμητή και ρεαλιστική λύση κατά την τρόικα για την επιχείρηση είναι μια άμεση πτώχευση.

«Αναμένουμε να λάβουμε τη νέα βελτιωμένη εκδοχή των σχεδίων αναδιάρθρωσης/εκκαθάρισης για τις τρεις επιχειρήσεις, στα οποία θα έχουν ληφθεί υπόψη τα σχόλια/προτάσεις μας» καταλήγει η επιστολή του κ. Μορς.

Όλο το e-mail

«Thank you very much for forwarding the restructuring plans for the three companies. Please find a detailed reaction from our side with the conclusion that the proposed restructuring plans are in our view not viable or realistic and do not guarantee a sustainable solution from the economic efficiency, budgetary and state aid points of view. In our view, the option of closure/liquidation must be considered for all three companies (as reflected in the language of the MEFP/MoU and the public announcement in July). In this context, any liquidation should not be conditional on indemnities going beyond legal requirements or on a redeployment of the work force.

LARCO

Our main concern for LARCO is that in your proposal the tendering processes for the two asset clusters are not fully independent from each other (for the privatisation of the smelter and the mines, respectively), thus involving business continuity without addressing the fundamental state aid concerns (the transaction is structured in such a way that there is a high probability that the same investor will acquire both tendered assets and will thus be liable to pay back the State aid). Moreover, the potential investors are required to maintain employment in an over-staffed organisation that has been loss-making since 2008. This is an objective which is not commensurate with long term viability of the company and is creating additional financial risks.

The alternatives for the government should be either to sell the asset and expect from the buyer to pay the state aid back (as mentioned in the Almunia-Rehn letter) or to sell separately the Agios Ioanis/Larymna concession and the remaining Larco assets in an unbundled fashion, without giving the investor any specific option to acquire all assets or liquidate them otherwise (if they do not find buyers). In this context, the assessment of the alternatives would be facilitated if you could provide us with pre- and post-restructuring financial accounts.

HDS

You are envisaging 144 million Euro of State funds to the military activities that would result from the split between civil and military activities of HDS, additional to the already inherited liabilities from the past. The proposal is basically calling for a rather generous early retirement and exit scheme which would have implications in terms of fiscal space and the programme. Given the fiscal space constraints and the dependence of the company on domestic orders, we believe that this is not a viable solution and the company should be liquidated. If a case could be made from a national defence objective perspective, this has to involve a substantially downsized/restructured company which is domestically-oriented. It has to be seen whether at such lower scale (given lower revenues but possibly high fixed costs) it makes sense from an economic point of view to keep the company on the market or whether one should just to proceed with outright liquidation.

ELVO

The special liquidation plan is more costly compared to bankruptcy. For example, if the company is liquidated 13.5 million euro are needed for severance payments; however if the company continues to function under special liquidation regime it will need 27.5 million euro to run operations until the conclusion of the current backlog contracts.

The assumption in your analysis that the shareholder’s losses will stop upon the completion of the backlog contracts and that the company may win further contracts allowing thus the completion of the development plan is not realistic and does not guarantee any security related to the viability and future of the company. In conclusion, we consider that an outright bankruptcy of the company is the most desirable and realistic solution.

We look forward to receiving a new improved version of the restructuring/liquidation plans for the three companies which take into account our comments/suggestions.

Best regards,
Matthias»

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024