Σάββατο 20 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αυξημένα τα τέλη του 2011 για τα αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας

Αυξημένα τα τέλη του 2011 για τα αυτοκίνητα της τελευταίας πενταετίας

Νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το οποίο καταργούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης, υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού και ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού, παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών. Αυξημένα τα τέλη για τους κατόχους καινούργιων αυτοκινήτων, όσων δηλαδή ανήκαν στην κλάση Α' (ταξινόμηση μετά το 2005). Με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα υπολογίζονται τα τέλη για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2011.

Νέο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με το οποίο καταργούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης, υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού και ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού, παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών. Αυξημένα τα τέλη για τους κατόχους καινούργιων αυτοκινήτων, όσων δηλαδή ανήκαν στην κλάση Α’ (ταξινόμηση μετά το 2005). Με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα υπολογίζονται τα τέλη για όσα αυτοκίνητα ταξινομηθούν μετά την 1η Ιανουαρίου 2011.

Βάσει του νέου συστήματος:

Καταργείται το κριτήριο της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί έως και την 31-12-2010 (και για τις μοτοσυκλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

Υιοθετείται το κριτήριο του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται μια πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.

Ενσωματώνεται ο χωριστός ειδικός φόρος μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009.

Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού. Έτσι, τα νέα τέλη κυκλοφορίας έτους 2011, σε σύγκριση και με τις συνολικές επιβαρύνσεις των οχημάτων για το 2010, διαμορφώνονται ως εξής:

Κλιμάκιο κ.εκ.

Τέλη κυκλοφορίας 2011 (ευρώ)

Τέλη κυκλοφορίας και ειδικός φόρος 2010 (ευρώ)

Διαφορά 2011 έναντι 2010 (ευρώ)

Από

έως

Από

έως

Έως

300

20

0

68

20

-48

301

785

50

28

96

22

-46

786

1071

110

94

187

16

-77

1072

1357

120

94

187

26

-67

1358

1548

220

184

352

36

-132

1549

1738

240

184

352

56

-112

1739

1928

270

184

352

86

-82

1929

2357

600

578

821

22

-221

2358

3000

800

712

1130

88

-330

3001

4000

1000

912

1330

88

-330

4001

και άνω

1200

1112

1530

88

-330

Να σημειωθεί πως τα τέλη κυκλοφορίας των επιβατικών αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν μετά την 1/1/2011 θα υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο)

ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)

0 – 100

0

101 – 120

0,80

121 – 140

1,00

141 – 160

1,50

161 – 180

2,00

181 – 200

2,25

201 – 250

2,50

Άνω των 251

3,00

Επίσης, συνδέονται τα τέλη κυκλοφορίας των ΤΑΧΙ που θα ταξινομηθούν στην Ελλάδα μετά την 1/1/2011 μόνο με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως εξής:

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ CO2 ανά χιλιόμετρο)

ΕΤΗΣΙΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ (σε ευρώ)

0 – 100

0

101 – 150

2

Άνω των 151

2,5

Όσον αφορά στα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία, κλπ), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις, θα κατατεθούν στη Βουλή τις επόμενες ημέρες.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Η UEFA αποθέωσε τον Ολυμπιακό για τις δύο προκρίσεις (pic)

Η UEFA με ποστάρισμά της στάθηκε και στην ομάδα Νέων του Ολυμπιακού, αλλά και στην ομάδα των ανδρών για τις δύo ευρωπαϊκές προκρίσεις μέσα σε λιγότερο από 20 ώρες στην διαδικασία των πέναλτι

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 20 Απριλίου 2024