Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Βενιάμης: Να διατηρήσουμε τη ναυτιλία βιώσιμη και ανταγωνιστική

Βενιάμης: Να διατηρήσουμε τη ναυτιλία βιώσιμη και ανταγωνιστική

Tην ανάγκη συνειδητοποίησης από την κοινωνία και τους νομοθέτες της καθοριστικής σημασίας της ναυτιλίας, στο πλαίσιο των θετικών στόχων της παγκοσμιοποίησης και την ανάγκη για κάθε ναυτιλιακό κράτος να διατηρήσει τη δική του ναυτιλία βιώσιμη, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, ο Θεόδωρος Βενιάμης. Από την πλευρά του, ο Κωστής Χατζηδάκης είπε ότι θα πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες για να μπορέσει να γίνει πιο ελκυστική η ελληνική σημαία, προκειμένου ο ναυτιλιακός κλάδος να αποτελέσει ακόμα περισσότερο έναν πυλώνα για να μπορεί να στηριχθεί η επανεκκίνηση της οικονομίας.

Tην ανάγκη συνειδητοποίησης από την κοινωνία και τους νομοθέτες της καθοριστικής σημασίας της ναυτιλίας, στο πλαίσιο των θετικών στόχων της παγκοσμιοποίησης και την ανάγκη για κάθε ναυτιλιακό κράτος, όπως η Ελλάδα, να διατηρήσει τη δική του ναυτιλία βιώσιμη και άρα, ανταγωνιστική, επεσήμανε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.

Μιλώντας στο ναυτιλιακό συνέδριο που διοργάνωσε την Τετάρτη η online ναυτιλιακή εφημερίδα TheSeaNation, στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με τον τίτλο: «Η Παγκόσμια Επίδραση της Ναυτιλίας – The Global Impact of Shipping», ο κ. Βενιάμης τόνισε ότι μέτρα υποστήριξης της φυσιογνωμίας και δυναμικότητας της ναυτιλίας θα έχουν συνολικότερο όφελος προκειμένου αυτός ο επιχειρηματικός τομέας να συνεχίσει να προσφέρει σημαντικά στους πολίτες του κόσμου, σε καιρούς ειρήνης αλλά και κρίσεων.

Τόνισε, εξάλλου, ότι η ναυτιλία λόγω του παγκόσμιου χαρακτήρα της είναι εκτεθειμένη στον διεθνή ανταγωνισμό, ο οποίος επί των ημερών μας έχει λάβει οξύτατες διαστάσεις, λόγω της πολιτικής που ακολουθείται από πολλά διεθνή ναυτιλιακά κέντρα να προσελκύσουν και να αποσπάσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο αυτής.

Συνεπώς, ανέφερε, βασικό μέλημα κάθε κράτους που θέλει ναυτιλία πρέπει να είναι η σχεδίαση και εφαρμογή μέτρων, πάντα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν, για την στήριξη και περαιτέρω ενίσχυση της ναυτιλίας του, μέσω του οποίου θα διατηρήσει το στρατηγικό πλεονέκτημα εξασφάλισης των αναγκαίων εισαγωγών – εξαγωγών, θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας και θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη για την εθνική οικονομία του, λαμβάνοντας υπόψη ότι στη ναυτιλία τίποτε δεν πρέπει να θεωρείται ως δεδομένο.

Υπογράμμισε, επιπροσθέτως, ότι «η βαλκανική ενδοχώρα και ο ευρύτερος χώρος της εγγύς Ανατολής, αλλά και η προώθηση του κινεζικού εμπορίου στην Ευρώπη μέσω της Ελλάδας συνηγορούν υπέρ της ύπαρξης ενός μεγάλου σύγχρονου στόλου και ανταγωνιστικών υπηρεσιών στην χώρα μας.

«Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η εγκατάσταση των ναυτιλιακών εταιριών στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής αποτελεί τη ραχοκοκαλιά για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για πολλούς άλλους συναφείς παραγωγικούς τομείς υπηρεσιών και για την ανάπτυξη του ελληνικού ναυτιλιακού κέντρου, του «maritime cluster»» ανέφερε ο κ. Βενιάμης.

Χατζηδάκης: Ανάγκη για διαμόρφωση πιο ευέλικτου και ελκυστικού πλαισίου στη ναυτιλία

Την ανάγκη να επιστρέψει η εμπιστοσύνη στην ελληνική οικονομία και η Ελλάδα να κάνει στροφή στην κανονικότητα και στη σοβαρότητα, αφήνοντας στην άκρη τον λαϊκισμό και τη δημαγωγία, επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας στο ίδιο συνέδριο.

Ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι θα πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες για να μπορέσει να γίνει πιο ελκυστική η ελληνική σημαία, προκειμένου ο ναυτιλιακός κλάδος να αποτελέσει ακόμα περισσότερο έναν πυλώνα στον οποίο να μπορεί να στηριχθεί η επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.

Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες προτάσεις από πλευράς ΝΔ που είναι ταυτόχρονα φιλικές προς την επιχειρηματικότητα και καλύπτουν τη ναυτιλία, όπως:

  • Εγκαθίδρυση ενός σταθερού ευνοϊκού φορολογικού πλαισίου που να περιλαμβάνει κίνητρα για επενδύσεις.
  • Μείωση φόρου στις επιχειρήσεις από το 29% στο 20% με αντίστοιχη μείωση δημοσίων δαπανών.
  • Μείωση της ασφαλιστικής και φορολογικής επιβάρυνσης των ναυτικών.
  • Μείωση του φόρου των μερισμάτων στο 5%.
  • Μείωση του φορολογικού συντελεστή κατά επιπλέον 2%, όταν επιχειρήσεις απασχολούν τουλάχιστον 50 εργαζόμενους.

Αναφερόμενος στη μεγάλη επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά από την Cosco, είπε ότι θα «θέλαμε μία τέτοια φιλοσοφία να κυριαρχήσει σε όλες τις λιμενικές υποδομές της χώρας η οποία», όπως πρόσθεσε «δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως πικρό χάπι αλλά ως αναγκαία μεταρρύθμιση που θα στείλει το μήνυμα ότι η Ελλάδα αλλάζει και θέλει τις ιδιωτικές επενδύσεις».

Για τη ναυτική εκπαίδευση, είπε ότι το σύστημα θα πρέπει να αναδιοργανωθεί με αναβάθμιση των δημόσιων σχολών αλλά και να επιτραπεί η ύπαρξη και ιδιωτικών. «Υπάρχει κάποιος λόγους που στερούμε το δικαίωμα της επιλογής στα παιδιά ειδικά στον τομέα αυτό;» διερωτήθηκε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ.

Αναφερόμενος στην ενθάρρυνση των νέων για το ναυτικό επάγγελμα είπε ότι είναι ένα επάγγελμα που προσφέρει προοπτικές για ανέλιξη και πολύ καλές οικονομικές απολαβές και τόνισε: «Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, ενώ υπάρχει πολύ μεγάλη ανεργία στην πατρίδα μας οι Έλληνες νέοι φεύγουν κατά δεκάδες στο εξωτερικό για να βρουν δουλειά, ενώ την ίδια ώρα η ελληνόκτητη ναυτιλία συνολικά στελεχώνεται σε σημαντικό βαθμό από μη Έλληνες».

«Μπορούμε αυτό να το θεωρούμε δεδομένο, μπορούμε να συμβιβαστούμε με την ιδέα «δεν έχω να προτείνω μία μαγική λύση» αλλά σίγουρα είναι μία κατάσταση που είμαι βέβαιος ότι δεν ικανοποιεί κανέναν, ούτε του εφοπλιστές, ούτε τους ναυτικούς. Και θα πρέπει να καθίσουμε πέραν από τις ιδεοληψίες στηριζόμενοι στην κοινή λογική και στις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές να διαμορφώσουμε ένα πιο ευέλικτο και πιο ελκυστικό πλαίσιο προκειμένου τα νέα παιδιά να πηγαίνουν και να δουλεύουν στα ελληνόκτητα πλοία αντί να αναζητούν την τύχη τους στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα» κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης.

in.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ – ΜΠΕ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024